كامپيوتر برتر

هر چي خواستي فقط درخواست كن.امنيت.هك.عيب يابي.ويندوز.راهكار.ترفند.آموزش.ريجستري.....


فعال کردن حالت Safe Mode در «ویندوز 8»


حالت Safe Mode ویندوز، حالتی است که مواقع اضطرار به کمک شما می‌آید تا مشکلات مربوط به ویندوز را برطرف نمایید. در ویندوز 7 و ویندوزهای قبلی با فشردن کلید F8 امکان ورود به Safe Mode وجود داشت. اما در ویندوز 8 در صورتی که به هنگام بوت سیستم‌عامل کلید F8 را بزنید گزینه‌های دیگری نمایش داده خواهد شد که در آن اثری از Safe Mode نیست. در این ترفند قصد داریم نحوه فعال‌سازی حالت Safe Mode در ویندوز 8 را برای شما بازگو نماییم.

بدین منظور:
در صفحه آغازین Start ویندوز 8، کلیدهای ترکیبی Ctrl+C را بزنید و در قسمت Search Apps عبارت Command Prompt را وارد نمایید.
بر روی Command Prompt راست‌کلیک کرده و از منوی Advanced بر روی Run as administrator کلیک کنید.
پس از باز شدن پنجره Command Prompt، دستور زیر را وارد نموده و Enter بزنید:

bcdedit /enum /v

این دستور اطلاعاتی در خصوص Windows Boot Manager و Windows Boot Loader نمایش می‌دهد.
اکنون ما از قسمت Windows Boot Loader به دو عبارت مقابل identifier و description احتیاج داریم.
بدین صورت که دستور بعدی که باید در CMD وارد کنیم به شکل زیر است:

"(bcdedit / copy {identifier} /d “{description} (Safe Mode

به جای {identifier} باید کد مقابل identifier را وارد نموده و به جای {description} نیز عبارت مقابل description که نام کامل ویندوز است را وارد نمایید.
برای Copy کردن این عباران در CMD بایستی با استفاده از ماوس متن مورد نظر را به حالت انتخاب درآورده و کلید Enter را بزنید. با راست کلیک بر روی صفحه و انتخاب Paste نیز می‌توانید متن را Paste کنید.
دستور زیر به عنوان یک مثال درج شده است:

"(bcdedit /copy {86ff8015-e24d-11e0-961e-d867e031ec3b} /d "Windows 8 Consumer Preview (Safe mode

در مرحله بعد، کلیدهای ترکیبی Win+R را بزنید و در پنجره Run عبارت msconfig را وارد نموده و Enter بزنید.
در پنجره System Configuration، به تب Boot بروید و اطمینان پیدا کنید موردی که شما اضافه کردید در این لیست وجود دارد.
مورد جدید اضافه شده را انتخاب نموده و تیک گزینه Safe Boot را بزنید.
اکنون بر روی دکمه OK کلیک کرده و ویندوز را Restart نمایید.
حال پیش از ورود به ویندوز منویی نمایش داده خواهد شد که با انتخاب مورد جدیدی که در آن عبارت Safe Mode درج شده است می‌توانید وارد محیط Safe Mode ویندوز 8 شوید.

برای غیرفعال کردن این قابلیت می‌توانید در همان تب Boot در System Configuration، مورد جدید اضافه شده را Delete کنید.

 
فعال کردن Windows Media Center در ویندوز 8

مدیا سنتر
در ویندوز 8 برخلاف ویندوزهای قبلی اثری از Windows Media Center به چشم نمی‌خورد. Windows Media Center نرم‌افزاری است که به طور پیش‌فرض در ویندوز 7، ویستا و XP نصب بوده و امکان ضبط تصاویر ویدئویی و همچنین سازماندهی و پخش موسیقی را به کاربر می‌دهد اما در ویندوز 8 به صورت پیش‌فرض فعال نیست. در این ترفند به نحوه نصب کردن Windows Media Center در ویندوز 8 خواهیم پرداخت.

بدین منظور:
ابتدا در صفحه Start ویندوز 8، نشان‌گر ماوس را به بالای صفحه سمت راست یا چپ ببرید تا Chaaarms Bar ویندوز نمایان شود.
اکنون بر روی گزینه Search کلیک کنید.
حال از قسمت سمت راست صفحه بر روی Settings کلیک کنید و در قسمت جستجو عبارت upgrade را وارد نمایید.
با نمایان شدن Get more features with a new edition of Windows بر روی آن کلیک کنید.
در پنجره باز شده بر روی I already have a product key کلیک کنید.
در قسمت Enter your key کد زیر را وارد نمایید:


MBFBV-W3DP2-2MVKN-PJCQD-KKTF7

سپس بر روی دکمه Next کلیک کنید.
در قسمت بعد تیک گزینه I accept the license terms را بزنید و بر روی دکمه Add features کلیک کنید.
اکنون چند لحظه صبر کنید تا برنامه نصب شود. جهت تکمیل نصب، ویندوز یک‌بار Restart می‌شود.
پس از راه‌اندازی مجدد ویندوز، در صورت مراجعه به صفحه Start، خواهید دید که Windows Media Center به صفحه Start سنجاق شده است و با کلیک بر روی آن این برنامه باز خواهد شد.

 
5 روش برای جابجایی بین نرم‌افزارهای در حال اجرا در نوار Switch List «ویندوز 8»

                           یکی از قابلیت‌های جدیدی که در سیستم‌عامل جدید شرکت «مایکروسافت» به نام    «ویندوز 8»به چشم می‌خورد، نوار Switch List است. این نوار که در سمت چپ ویندوز به صورت عمودی ظاهر می‌شود، لیست پنجره‌ها و نرم‌افزارهایی که باز هستند را نشان می‌دهد. مشابه این قابلیت که در ویندوزهای قبلی توسط Alt+Tab فراهم می‌شد اکنون جای خود را به Switch List داده است. جهت آشنایی بیشتر شما با این قابلیت، در این ترفند قصد داریم به معرفی 5 روش برای جابجایی بین نرم‌افزارهای در حال اجرا در نوار Switch List «ویندوز 8» بپردازیم.

ابتدا دقت داشته باشید نوار Switch List زمانی کارکرد دارد که یک برنامه در حال اجرا باشد.
روش‌های استفاده از نوار Switch List به صورت زیر است:

1- کلیدهای ترکیبی Win+Tab را فشار داده و سپس برای پیمایش بروی پنجره‌های فعال کلید Tab را بزنید. با رها کردن کلید Tab، برنامه‌ای که در حالت انتخاب باشد باز می‌شود.

2-کلیدهای ترکیبی Win+Tab+Ctrl را فشار داده و سپس کلید Tab را بزنید تا بین پنجره‌های فعال چرخش صورت گیرد. سپس برای انتخاب برنامه مورد نظر از کلید Enter استفاده نمایید. در این حالت با رها کردن Tab اتفاقی نمی‌افتد.

3- روش کار همانند دو روش قبل است، با این تفاوت که با استفاده از کلیک چپ ماوس نیز می‌توانید برنامه مورد نظر را انتخاب کنید.

4. نشان‌گر ماوس را بر روی بالای سمت چپ نمایش‌گر اصلی ببرید تا تصویر کوچک پیش‌نمایش برنامه‌های اجرا شده اخیر نمایان شود. سپس نشان‌گر ماوس را از همان امتداد سمت چپ به سمت پایین حرکت داده تا نوار Switch List باز شود. در نهایت برنامه مورد نظر را انتخاب کنید.

5. نشان‌گر ماوس را بر روی پایین سمت چپ نمایش‌گر اصلی برده تا مانند روش قبل تصویر کوچک پیش‌نمایش برنامه‌های اجرا شده اخیر پدیدار شود. حال نشان‌گر ماوس را از همان امتداد سمت چپ به سمت بالا حرکت دهید تا نوار Switch List باز شود. در نهایت برنامه در حال اجرای مورد نظر را انتخاب نمایید.

 
آموزش پارتیشن بندی در ویندوز بدون نیاز به نصب برنامه اضافه

partition manager

صدها برنامه کاربردی برای پارتیشن‌بندی هارددیسک درون ویندوز وجود دارد اما آیا می‌دانستید درون ویندوز برنامه‌ای برای اینکار وجود دارد که توسط آن می‌توانید بدون نیاز به نصب برنامه جدید اقدام به پارتیشن بندی کنید!؟ شما می‌توانید از این ابزار برای تغییر اندازه، ساخت، ویرایش، حذف و فرمت پارتیشن هارددیسک خود بدون نیاز به پرداخت پول و نصب نرم افزار جدید استفاده کنید.

لطفا مراقب باشید زیرا پارتیشن‌بندی اشتباه برابر است با از دست دادن اطلاعات هارددیسک شما!
دسترسی به برنامه مدیریت دیسک ویندوز
سریع‌ترین روش برای باز کردن این برنامه تایپ partition در نوار جستجوی درون کنترل پنل و یا منوی استارت است و سپس کلیک برروی Create and Format Hard Disk Partitions.
درون برنامه دوقسمت اصلی قابل مشاهده است. بخش بالایی که پارتیشن‌هارا به صورت لیست نشان می‌دهد و بخش زیرین آن که هر پارتیشن بصورت گرافیکی نمایان می‌باشد.
تغییر اندازه پارتیشن
برای تغییر اندازه یک درایو برروی پارتیشن مورد نظر کلیک راست کنید و Extend Volume یا Shrink Volume را انتخاب کنید.
تغییر اندازه پارتیشن‌ها دارای یک سری محدودیت‌هایی نیز هستند. شما تنها می‌توانید مواردی را کوچک‌تر کنید که دارای فضای آزاد مناسبی باشند. همچنین تنها امکان برای بزرگتر کردن یک پارتیشن بودن فضای تخصیص نیافته در سمت راست پارتیشن است. در صورت وجود فضای آزاد و تخصیص نیافته می‌توانید آنها را درون لیست پارتیشن‌ها یا بخش گرافیکی مشاهده کنید. ویندوز توانایی اضافه کردن فضاهای خالی که در سمت چپ پارتیشن مورد نظر هستند را ندارد و برای اینکار باید از برنامه‌های کاربردی دیگر استفاده کنید.
ساخت پارتیشن جدید
زمانی که قطعه پارتیشنی را کوچک‌تر می‌کنید فضایی بدون استفاده درون پارتیشن‌ها ایجاد می‌شود. برای اضافه کردن این قطعه به پارتیشن‌های هارددیسک برروی آن کلیک راست کرده و New Simple Volume را انتخاب کنید.
پنجره ویزارد جدیدی باز می‌شود که شما را در ساخت پارتیشن جدید راهنمایی خواهد کرد. در این مرحله به راحتی می‌توانید اندازه و فرمت پارتیشن را انتخاب کنید.
حذف پارتیش
یکی دیگر از امکانات این برنامه پاک کردن و حذف پارتیشن‌هاست. برای اینکار برروی قطعه پارتیشن مورد نظر کلیک راست کرده و Delete Volume را انتخاب نمایید. اینکار تمامی فایل‌های موجود در پارتیشن مورد نظر را نیز پاک خواهد کرد پس در استفاده از آن مراقب باشید!
تغییر نام درایوها
برروی درایو دلخواه راست کلیک کنید و Change Drive Letter and Paths را انتخاب کنید. حال Change را انتخاب کنید تا بتوانید نام درایو را تغییر دهید.
فرمت کردن پارتیشن
برای فرمت یک درایو برروی آن راست کلیک کرده و Format را انتخاب کنید. مراقب باشید! فرمت کردن برروی اندازه پارتیشن تاثیری ندارد اما تمامی اطلاعات شما درون آن درایو را پاک خواهد کرد. همچنین توسط این گزینه می‌توانید فرمت درایوتان را تغییر دهید.
برای فرمت کردن یک پارتیشن روش دومی هم وجود دارد. به ویندوز اکسپلورر بروید و برروی درایو مورد نظر راست کلیک کنید و Format را انتخاب نمایید.
برنامه داخلی پارتیشن بندی در ویندوز آنقدرها قدرتمند نیست و امکانات برنامه‌های کاربردی دیگر را ندارد اما برای کارهای ساده‌ای که در بالا مطرح شد بسیار کار راه انداز است! باز هم تاکید می‌کنیم که از آنجایی که پارتیشن بندی مستقیما به اطلاعات هارددیسک شما مربوط است آن را جدی بگیرید و مراقب اطلاعات خود باشید. برای اینکار ابتدا از کارها و مانورهای اضافه برروی پارتیشن‌ها اجتناب ورزید! اگر کار پارتیشن بندی الزامی است از اطلاعات خود پشتیبان تهیه کنید

 
پارسی کردن اعداد و صفحه کلید در ویندوز 7

تا به حال برایتان پیش آمده که هنگام نصب ویندوز فراموش کنید زبان پارسی را هم نصب کنید؟

اگر شما از آن دسته کاربرانی باشید که بسیار به زبان پارسی اهمیت می دهند و یا برایتان اهمیت دارد که در نوشته های پارسی تان از اعداد و ارقام پارسی نیز استفاده کنید تا پایان با ما همراه باشید.

در این نوشته ما می آموزیم که چگونه صفحه کلید فارسی را برای ویندوز تعریف کنیم و همچنین می آموزیم که چگونه حالت نمایش اعداد و ارقام را به اعداد پارسی تغییر دهیم.

-ابتدا Region and Language را از کنترل پنل باز کنید.

 

برای پارسی کردن اعداد و قالب بندی از فهرست انتخاب ریزشی که زیر برچسب Format قرار دارد گزینه Persian را انتخاب کنید.

 

برای نصب صفحه کلید پارسی به سربرگ Keyboards and Languages بروید.

-روی گزینه Change Keyboards… کلیک کنید.

-در پنجره باز شده گزینه Add را کلیک کنید.

 

-از لیست نمایان شده Persian را انتخاب کنید و علامت صفحه کلید آن را بزنید.

-پنجره ها را تایید کرده و خارج شوید.

 

اکنون توانستیم صفحه کلید پارسی را به ویندوز خود اضافه کنیم(با فشردن کلیدهایALT+SHIFT می توانید از صفحه کلید پارسی استفاده کنید). همچنین توانستیم قالب بندی اعداد را نیز پارسی کنیم و از زبان پارسی در ویندوز خود لذت ببریم.

 
میانبری برای دیدن همه برنامه ها-ويندوز 8


در ویندوز ۸ دیگه خبری از دکمه شروع (Start) نیست و یکی از ویژگی های این منو دستیابی سریع به لیست برنامه ها بود.

حال اگر بخواهیم در ویندوز ۸ به همین لیست که همه ی برنامه در اون موجود باشه دست پیدا کنیم چی؟ راهی که وجود داره رفتن به صفحه آغاز مترو (Start Screen) و پیدا کردن یکایک برنام های که لازم دارید. برای من به شخصه پیدا کردن و استفاده هر یک از برنامه ها از طریق این روش آزار دهنده است.پس به یک میانبر احتیاج داریم , میانبری که تمام برنامه های موجود رو برای ما به نمایش بذاره… پس بیاید یکی بسازیم…


هنگامی که شما بر روی All apps کلیک می کنید, شما لیستی از برنامه های خود را در مترو ( Metro apps ) میبینید که نام انها در سمت چپ نشان داده می شود و برنامه و آیکون های دسکتاپ (desktop apps) در سمت راست میتوانید مشاهده کنید.


من و شما میدونیم که این نحوه نمایش زیاد هم بد نیست.نظم و زیبایی و دسته بندی خوبه اما برای دستیابی به همه برنامه ها روش بهتری هم هست. در این آموزش به شما یک روش ایجاد یک میانبر برای دسترسی سریع به تمام برنامه نصب شده نشان می دهیم به طوری که بخش برنامه ها و نمایش آیکون های دسکتاپ را در سمت راست حذف و به جای آن کادر جادویی جستجو را قرار می دهیم. بنابر این شما میتوانید به سرعت برنامه مورد نظر تان رو پیدا کنید و اون رو به اجرا بگذارید…


برای شروع بر روی دسکتاپ خود راست کلیک کنید و انتخاب کنید میانبر New – Shortcut


خب در جعبه متنی که نشان داده میشه متن زیر رو بنویسید:

%windir%explorer.exe shell:::{2559a1f8-21d7-11d4-bdaf-00c04f60b9f0}

علامت % در ابتدا و علامت { را در اخر کادر همانند عکس قرار بدهید…

اگه به قسمت اول جمله بالا نگاه کنیم متوجه می شویم که این دستور (shell) مربوط به بخش تم و گرافیک ویندوز ۸ است اما شما نباید نگران باشد همه کاری که باید انجام بدهید کپی کردن متن و درست وارد کردن آن در کادر مربوطه است.به عکس زیر نگاه کنید:

برای ادامه کار بر روی Next to continue کلیک کنید…

مرحله بعد برای میانبر یک نام قرار بدهید ما All apps Metro را انتخاب کردیم..

خب در مرحله آخر فقط کافیه بر روی میانبر ایجاد شده  که چیزی شبیه این است دوبار کلیک کنید..

 

آو..بله تعجب نکنید شما در تنظیمات جدیدترین ویندوز مایکروسافت تغییرات ایجاد کردید:)

اکنون در پنجره که مشاهده می کنید تمام برنامه ها به همراه افسون جستجو(Search charm pop up) ظاهر شده است… خب حالا با تایپ کردن در کادر جستجو فیلتر شدن کلمات شروع میشود..همانند آنچه که با تایپ یکباره در منوی استارت رخ میداد.

اگر بخواهید کادر جستجو  Search charm  را مخفی کنید فقط کافیه در یک نقطه از سمت راست کلیک کنید تا اون ناپدید بشه…

 

 

این روش که ما از طریق یک میانبر و ایجاد تغییر در تنظیمات ویندوز به تمام برنامه ها به طور سریع دست پیدا می کنیم بسیار بهتر از راست کلیک و رفتن به صفحه شروع (Start Screen) است.

اگر می خواهید به این میانبر هم دسترسی سریع داشته باشید می تونید روی میانبر (shortcut) راست کلیک کنید و گزینه Pin to Taskbar را انتخاب کنید.

دوستان گرامی در این مطلب با دستیابی سریع به تمامی برنامه ها در ویندوز ۸ آشنا شدیم… همینطور که می بینید سرعت عملکرد در استفاده از سیستم عامل بسیار مهم است.. این یعنی وقت با ارزش شما.. حال از طریق هر راهی چه گاهی از طریق یک صفحه لمسی و چه گاه از طریق یک میانبر (shortcut) در این زمان صرفه جوی کنیم… امیدوارم این آموزش مورد استفاده شما قرار بگیره..لذت ببرید…

 
تغيير پسورد Xp بدون دانستن پسورد قبلی

همون طور که ميدونيد براي عوض کردن پسورد در ويندوز XP مي بايست پسورد قبلي  را تايپ کرد و سپس مي توان پسورد جديد را جايگزين کرد. شما مي توانيد با  استفاد از اين ترفند بدون نياز به دانستن پسورد قبلي ، پسورد جديدي را بر روي سيستم قرار دهيد.  از منوي استارت گزينه ي run رو بزنيد بعد از اون control userpasswords2 رو

 تايپ کنيد از منويي که باز ميشه اسم username ها رو نوشته روي هرکدوم که کليک  کنيد اون پايين يه گزينه داره به اسمه reset password اونو که بزنيد دوبار   پسورد دلخواه خود را تايپ کنيد .

 
ترفندی برای اینکه رمز شما در ویندوز 8 دیده نشود

 

 

ترفندی برای اینکه رمز شما در ویندوز 8 دیده نشود

در ویندوز 8 به هنگام وارد کردن رمز عبور در اپلیکیشن‌های مختلف، رمزها به شکل دایره نمایش داده می‌شوند و قابل خواندن نیستند. اما دکمه‌ای (با آیکن یک چشم) در قسمت وارد کردن رمز عبور قرار دارد که با کلیک روی آن کاراکترهای واقعی وارد شده‌ به عنوان رمز عبور نمایش داده می‌شوند و دیگر به صورت دایره‌ای نخواهند بود. در صورتی که علاقه‌ای به این ویژگی ندارید و ترجیح می‌دهید امنیت ویندوز خود را بالاتر ببرید، در روش زیر به نحوه غیرفعال کردن این امکان و حذف این دکمه خواهیم پرداخت.

برای این منظور در محیط Run عبارت gpedit.msc را وارد کنید. اکنـون در پنجره باز شده Local Group Policy Editor از قسمـت سمت چپ پنجره به مسیر زیر بروید:

UserConfiguration\AdministrativeTemplates\Windows Components\Credential Interface


حال از قسمت دیگر پنجـره روی Do not display the password reveal button دوبار کلیک کنید. در پنجره جدید باز شده گزینه Enabled را انتخاب کرده و OK کنید.

در نهایت مجدد وارد Run شوید و دستور gpupdate /force را وارد کرده و Enter بزنید. اکنون در صورتی که اقدام به وارد کردن یک رمز عبور کنید خبری از دکمه نمایش دهنده رمز عبور نیست.

برای بازگردانی به حالت قبـل نیـز می‌توانید مجدد با طی همین مسیر، Do not display the password reveal button را انتخاب کرده و در آن روی گزینه Disabled کلیک کنید.


برچسب:آمورش ,ويندوز,

|
 
10 روش عالی برای سریع تر شدن سرعت لود بوت ویندوز

 
|

 

ویندوز شما بعد از مدتی استفاده کند شده و از همه بدتر مدت زیادی طول می کشد تا بعد از روشن کردن بالا بیاید. شما

هم حوصله ندارید هر بار چند دقیقه صبر کنید تا ویندوز آماده کار بشود. ‏

 

 


بایوس را دستکاری کنید ‏

 

www.errooortm.com | گروه اینترنتی ايران ويج ‌

 

 

 

 

 

 

 

‏در نهایت اگر شما به جز این ده روش راه های دیگری برای بالا بردن سرعت بوت سیستم عامل سراغ دارید آن را با دیگران در بخش نظرات به اشتراک بگذارید. ‏

معمولا با زدن دکمه DEL هنگام بوت شدن کامپیوتر می توانید وارد تنظیمات بایوس بشوید. یکی از چیزهایی که سرعت بوت را بالا می برد این است که در بخش تنظیمات بوت شدن، هارد دیسک را گزینه اول قرار بدهید. بعضی اوقات درایو سی دی یا فلاپی! قبل از بوت شدن چک میشوند که چند ثانیه ای سرعت بوت را کم می کند. اگر بعدا بخواهید کامپیوتر را از روی سی دی بوت کنید می توانید برگردید و این گزینه را به جای قبل برگردانید. ‏

بعضی مادربورد ها هم گزینه ای به نام QuickBoot دارند که با فعال کردن اش می توانید سرعت بوت را بالا ببرید. هنگام دستگاری تنظیمات بایوس دقت کنید که اشتباهی چیزی را تغییر ندهید. ‏

 

 

 

 


 

 

 

 

برنامه های اضافی را از استارت آپ حذف کنید ‏

 

 

 

www.errooortm.com | گروه اینترنتی ايران ويج ‌

 

 

یکی از بهترین روش ها برای بالا بردن سرعت بوت سیستم عامل این است که برنامه های اضافی را از لود شدن هنگام بوت حذف کنید. برای اینکار در بخش جستجوی ویندوز در منوی Start تایپ کنید: msconfig و اینتر را بزنید. در آنجا به برگه StartUp مراجعه کنید. ‏

اینجا لیست نرم افزارهایی را می بینید که همراه روشن شدن کامپیوتر در ویندوز اجرا می شوند. می توانید تیک نرم افزارهایی که نمی خواهید اجرا شوند را از اینجا بردارید. دقت کنید که این کار را با احتیاط و فقط در مورد نرم افزارهایی انجام بدهید که آنها را می شناسید. در مواردی که شک دارید این کار را انجام ندهید یا کمی از گوگل کمک بگیرید. ‏

 

 

 

 


 

 

 

 

سرویس های ویندوز را با تاخیر آغاز کنید ‏

 

 

 

www.errooortm.com | گروه اینترنتی ايران ويج ‌

 

 

کاربران حرفه ای ویندوز معتقد اند اگر سرویس های اضافی را در برگه Services بخش msconfig غیر فعال کنند به افزایش سرعت کمک زیادی میشود. اما بسیاری از کاربران با این کار برای ویندوز شان درسرهایی درست می کنند چون دقیقا نمی دانند هر سرویس چه کاری را انجام میدهد. ‏

راه بهتر این است که به بخش سرویس های ویندوز مراجعه کنید و گزینه شروع با تاخیر (Delayed Start) را برای سرویس های غیر مهم انتخاب کنید. با این کار ویندوز سریع تر بوت می شود و سرویس های جانبی با کمی تاخیر کار خودشان را آغاز می کنند. ‏

 

 

 

 


 

 

 

 

زمان منوی بوت را کم کنید ‏

 

 

 

www.errooortm.com | گروه اینترنتی ايران ويج ‌

 

 

‏اگر از چند سیستم عامل روی کامپیوترتان استفاده می کنید یک منوی بوت وجود دارد که ۳۰ ثانیه برای انتخاب سیستم عامل صبر می کند. می توانید این گزینه را کمتر کنید (من ۳ ثانیه را انتخاب کرده ام) برای این کار باز هم به بخش msconfig بروید و برگه BOOT‪.‬INI را انتخاب کنید. آنجا یک عدد کمتر را انتخاب کنید. ‏

 

 

 

 


 

 

 

 

سخت افزارهای اضافی را غیرفعال کنید ‏

 

 

 

www.errooortm.com | گروه اینترنتی ايران ويج ‌

 

 

هنگام روشن شدن، ویندوز تعداد زیادی درایور را همراه خودش لود می کند. ممکن است از بسیاری از آنها هیچ استفاده ای نکنید. مثلا ممکن است از مودم قدیمی دیال آپ یا بلوتوث تان اصلا استفاده نکنید یا یک فلاپی قدیمی روی کامپیوتر شما همچنان زندگی می کند. ‏

برای اینکار در بخش جستجوی منوی Start ویندوز تایپ کنید: Device Manager و در آنجا با رایت کلیک کردن سخت افزارهای اضافی و بدون کاربرد را غیر فعال کنید. اینجا هم دقت کنید که فقط مواردی که می شناسید را غیر فعال کنید. ‏

 

 
جلوگيري از فراموش کردن پسورد ويندوز:


با اين کار شما در واقع يک نسخه پشتيبان(backup)  از پسوردتان تهيه مي کنيد.
براي اين کار شما به يک ديسکت خام فرمت شده احتياج داريد.
مراحل زير را انجام دهيد:
1- به Control Panel برويد.
2- بر روي User Accounts کليک کنيد.
3- حال بر روي کاربري که مي خواهيد از پسوردش backup بگيريد کليک کنيد.
4- با اين کار شما وارد صفحه تنظيمات مربوط به آن کاربر خواهيد شد.
5- در قسمت بالاي سمت چپ و در زير بخش Related Tasks روي گزينه دوم
يعني Prevent a forgotten password کليک کنيد.
6- با اين کار يک پنجره جديد باز مي شود. در صفحه اول بر روي گزينه Next کليک کنيد.
7- در صفحه دوم از شما مي خواهد که يک ديسکت خالي وارد فلاپي درايو کنيد.
اين کار را انجام دهيد. و براي ادامه کار بر روي Next کليک کنيد.
8- حال از شما مي خواهد که پسورد جاري خود را وارد کنيد. پس از انجام اين کار دوباره بر روي Next کليک کنيد.
9- منتظر بمانيد تا ساخته شود. پس از ساخته شدن دکمه Next فعال مي شود. بر روي آن کليک کنيد.
10- در مرحله آخر که موفقيت آميز بودن اين مراحل را نشان مي دهد بر روي Finish کليک کنيد.

خب تا اينجاي کار شما ديسکت پشتيبان را ايجاد کرده ايد.

 

 

 

حال نحوه استفاده از آن:
اگر زماني قصد وارد شدن به ويندوز را داشتيد و پسورد خود را فراموش کرديد طوري که با تايپ کردن پسورد اشتباه، ويندوز به شما هشدار مي دهد که رمز اشتباه است و دوباره آن را وارد کنيد. در اين هشدار (و در صورتي که ديسکت را قبلا آماده کرده باشيد) همچنين گفته شده که شما مي توانيد از ديسک reset پسورد استفاده کنيد
(You can use your password reset disk)
که بصورت يک لينک مي باشد.
بر روي آن کليک کنيد. با اين کار يک پنجره با نام Password Reset Wizard باز خواهد شد. با کليک بر روي Next  به مرحله بعد برويد. در اين مرحله از شما مي خواهد که ديسکت شامل پسورد را در درايو قرار دهيد. پس از انجام اين کار بر روي Next کليک کنيد. سپس از شما مي خواهد که پسورد جديد و تاييد آن را وارد کنيد. قسمت Password hint  هم براي اين است که اشاره اي به رمزتان کنيد تا در صورت فراموش کردن آن و با ديدن آن اشاره رمزتان را به ياد آوريد.پس از انجام اين کار بر روي Next کليک کنيد و در مرحله آخر هم بر روي Finish کليک کنيد.حال با رمز جديد وارد ويندوز شويد.


برچسب:ويندوز,محمدرضا,

|
 
تغيير مسير فايلهاي نصب ويندوز

اگر پس از نصب ويندوز، بخواهيد تغييري در آن ايجاد كنيد و قسمتي را اضافه كنيد نياز به فايلهاي ويندوز (معمولا cd  آن) خواهيد داشت به طور پيش فرض ويندوز به سراغ مسيري مي رود كه بار اول از آنجا نصب شده است. براي خودكار شدن اين كار مي توانيد cd  ويندوز را روي هارد كپي كنيد و مسير پيش فرض ويندوز را عوض كنيد.

 براي اين كار پس از اجرلاث  Regedit به مسير زير برويد.

 

 

HKEY-LOCAL-MACHINE | Software | Microsoft | Windows | Current version | Setup

و مسير موجود را به مسير مورد نظر تغيير دهيد.


برچسب:ويندوز,محمدرضا,

|
 
3 راه برای کنار هم قرار دادن دقیق دو پنجره در ویندوز 7


اگر مطلب خوب بود نظر بادتون نره

1. استفاده از ماوس

ابتدا پنجره‌ی اول را توسط ماوس بگیرید و آن را به منتهی‌الیه سمت راست صفحه نمایش بکشید، به طوری که نشان‌گر ماوس به انتهای قسمت سمت راست صفحه نمایش برخورد کند.

با نمایش جایگاه شفاف پنجره در سمت راست، دکمه‌ی ماوس را رها کنید.

خواهید دید که پنجره در نصف صفحه در سمت راست قرار می‌گیرد.

همین کار را با پنجره‌ی دیگر انجام دهید و آن را در سمت چپ صفحه قرار دهید.

2. استفاده از کیبورد

بدین منظور در حالتی که پنجره در حالت انتخاب است، کلید Win را بگیرید و سپس دکمه‌های جهت‌دار سمت راست یا چپ کیبورد را فشار دهید.

خواهید دید که پنجره در نصف صفحه‌ی راست یا چپ قرار می‌گیرد.

این کار را با پنجره‌ی دیگر نیز می‌توانید انجام دهید تا دو پنجره‌ی هم اندازه بر روی صفحه در اختیار داشته باشید.

3. استفاده از Task Manager

احتمالاً اکثر کاربران از این راه بی‌خبر باشند.

برای این کار ابتدا اطمینان پیدا کنید دو پنجره‌ی مورد نظر باز هستند.

سپس Task Manager ویندوز را با استفاده از کلیدهای Ctrl+Shift+Esc اجرا کنید.

اکنون در تب Applications، کلید Ctrl را نگه‌ داشته و دو پنجره‌ی را مورد نظر را به حالت انتخاب دربیاورید.

سپس بر روی یکی از این دو پنجره‌ی انتخاب شده در این لیست، راست کلیک کرده و Tile Vertically را انتخاب کنید.

خواهید دید که این دو پنجره به صورت عمودی و هم‌اندازه در کنار هم در صفحه قرار می‌گیرند.

برچسب:آموزش , محمدرضا,

|
 
چگونه به منوی start آیکون video را اضافه کنیم؟

 
یکی از مشکلات ویندوز 7 نبود آیکون video در قسمت start است که باعث رنج بعضی از کاربران شده است.
 
کاربرانی که به این آیکون در قسمت start نیاز دارند کافیست دستورات زیر را اجرا کنید.


1 ابتدا بر روی start راست کلیک کنید و بر روی properties کلیک کنید.

 
 

 

2 بر روی customsize کلیک کنید.

 
 

 

3 حال بر روی  display as a link  کلیک کرده و سپس ok است.

 
 

 

4 حال apply و ok کنید

 
 

 

5 حال با کلیک بر روی start مشاهده می کنید که آیکون video  نیز به آن اضافه شده است.

 
 

 


يادتون نره كه من منتظر نظرتون هستم

برچسب:آموزش , محمدرضا,

|
 
چگونه ویندوز 8 را بدون پاک کردن ویندوز 7 نصب کنیم؟

در 22 گام ساده ويندوز 8 را نصب کنيد بدون آنکه نياز به پاک کردن ويندوز قبلي داشته باشيد.
 



يکي از مزاياي آن عادتي است که ما به آن کرده ايم ، ولي بايد ويندوز 8 را هم ببينيم و با ظاهر آن آشنا شويم ، چرا که تا چند سال آينده ديگر وينندوز 7 اعتبار خود را از دست مي دهد يا به عبارتي ديگر نرم افزاري جديد براي آن توليد نمي شود ، يا حتي نسخه هاي جديد نرم افزار هاي قديمي نيز وارد بازار نمي شود.
چه خوب است که هر دو سيستم عامل را در کنار هم داشته باشيم .
در زير در 22 گام نحوه ي نصب ويندوز 8 بدون پاک کردن ويندوز 7 را آورده ايم.

1- دریافت ویندوز 8

 

در گام اول باید ویندوز 8 را دریات کنید و آن را بر روی یک DVD رایت کنید، که با کمک آن بتوانید ویندوز 8 را نصب کنید، در حال حاضر ویندوز 8 از روی DVD و یا فلش قابل نصب شدن است.

توجه داشته باشید برای نصب ویندوز 8 از طریق فلش باید از سالم بودن فلش اطمینان کامل دشته باشید این در حالی است که DVD این مشکلات را ندارد.

 

2- بررسی سازگاری

 

قبل از هر کاری ابتدا چک کنید که آیا سیستم شما از نظر نرم افزاری قابل ارتقا به ویندوز 8 هست یا نه، در واقع پس از دریافت ویندوز در هنگام ران کردن آن این سوال را مطرح می کند که " بیایید ببینیم که آیا سیستمتان سازگار است " و پس از آن شروع به بررسی می کند.


 

3- پس از سازگاری

 

پس از آن جزئیات سازگاری سیستم شما نشان داده می شود که با زدن دکمه ی next از آن عبور کنید.


 

4- چه چیز از سیستمتان برایتان نگهداری شود

 

در این قسمت از شما پرسیده می شود که کدام یک از بخش های سیستمتان (فایل های شخصی و برنامه ها و ...) برای شما نگهداری شود ، از آنجایی که ما در حال نصب دو ویندوز در کنار هم هستیم بر روی گزینه ی هیچی کلیک کنید ودکمه ی NEXT را بزنید.


 

5- ویندوز را بخرید.

 

در صورتی که می خواهید ویندوز اورجینال دارشته باشید به سایت مایکروسافت مراجعه کنید و از آنجا ویندوز را خریداری کنید همچنین می توانید از نسخه ی نهایی ویندوز استفاده کنید

 

6- فایل مورد نیاز را دانلود کنید.

در صورتی که می خواهید ویندوز اورجینال دارشته باشید به سایت مایکروسافت مراجعه کنید و از آنجا ویندوز و فایل های مورد نیاز را دانلود کنید.


7- ایجاد مدیا

پس از دانلود وارد این صفحه می شوید بر روی نصب همراه با ساخت مدیا کایک کنید و دکمه ی NEXT را بزنید.


 

8- انتخاب ISO

 

در صورتی که فلش دارید گزینه ی اول را انتخاب کنید در غیر این صورت گزینه ی دوم را برگزینید در واقع iso تصویر دقیقی از ویندوز را بر روی DVD برایتان می گیرد، و سپس دکمه ی NEXT را بزنید


9- ایجاد فایل ISO

سپس آن فایل ISO   را روی یک DVD بریزید.


 

10- در DVD رایتر خود را باز کنید.

 

یک DVD خالی را در DVD رایتر قرار دهید.


11- رایت کنید.

 

پنجره ی زیر ظاهر می شود ، ویندوز 8 را روی DVD رایت کنید.


 

12- یک پارتیشن ایجاد کنید.

 

برای نصب ویندوز 8 در کنار 7 باید قسمتی از هارد دیسک خود را به آن اختصاص دهید تا هر دو ویندوز را در کنار هم داشته باشید.

برای اینکار منوی Start کامپیوتر خود را انتخاب کنید، سپس بر روی Computer راست کیک کنید و Manage را انتخاب کنید .

از صفحه ی ظاهر شده بر روی Storage کلیک کنید تا صفحه ای مانند شکل زیر را ببینید.


 

13- انتخاب محل نصب

 

بر روی هر یک از قسمت های هارد خود راست کلیک کنید و مقدار فضای لازم برای نصب ویندوز 8 را به آن اختصاص دهید.

بر روی گزینه ی shrink volume کلیک کنید.


14- اختصاص مقدار فضای لازم

تصمیم بگیرید که چه مقدار از فضا خود را می خواهید به ویندوز 8 اختصاص بدهید به یاد داشته باشید، شما باید حداقل 20GB. را برای آن در نظر بگیرید.


 

15- اختصاص دادن

 

در انتها شما یک نوار سیاه بر روی دیسک خود می بینید با بر چسب ""unallocated ، بر روی آن کلیک کنید و نگه دارید تا زمانی که ""Format Partition ظاهر شود.


16- نام را وارد کنید

 

نام درایو جدید را وارد کنید برای مثال Windows8


 

17- یک دکمه فشار دهید

 

DVD ویندوز 8 را وارد کنید و ویندوز را ریست کنید و بر روی یک دکمه بر روی صفحه کلید کلیک کنید.


18- نصب ویندوز

زبان دلخواه خود را انتخاب کنید، بر روی دکمه "نصب" کلیک کنید و منتظر بمانید تا نصب شود.


 

19- رمز محصول را وارد کنید.

 

رمز 20 رقمی را وارد کنید و بر روی دکمه ی next کلیک کنید.


 

20- مراقب باشید ! سفارشی کردن را انتخاب کنید.

 

بر روی گزینه ی دوم کلیک یعنی شفارشی بودن کلیک کنید.


21- محل پارتیشن جدید خود را انتخاب کنید.

پارتیشنی که ساخته بودید را برگزینید و دکمه ی next را فشار دهید.


22- پایان نصب

 


موفق باشيد نظر يادتون نره

برچسب:آموزش , محمدرضا,

|
 
نصب ویندوز xp بصورت خودکار فقط با یک کلیک

نصب ویندوز xp بصورت خودکار فقط با یک کلیک
نصب ویندوز xp بصورت خودکار به طوری که در حین نصب سوالی از کاربر نپرسد

همانطوری که میدانید هنگامی که قصد نصب ویندوز را داشته باشید، در حین نصب لازم است سوالاتی پیرامون نام کامپیوتر ، نوع رزولوشن ، کلمه عبور Admin ، شماره سریال ویندوز و ... را پاسخ دهید. این مساله باعث میشود که شما دقایقی طولانی را کنار سیستم باشید تا نصب ویندوز به مراحل نهایی نزدیک شود.
 
این مساله اگر لازم باشد روزانه تعداد زیادی ویندوز نصب نمایید بیشتر نمایان میشود. با استفاده از ابزاری که در سی دی ویندوز xp در فولدر support قرار داده شده ، آن هم در یک فایل Cab !!! براحتی نسبت به نصب خودکار ویندوز اقدام نمایید.

حال روش کار:
1- در سی دی ویندوز xp به مسیر زیر مراجعه نمایید :

Support ools

2- فایل deploy.cab را بر روی یکی از درایوهای هارد کپی نمایید. سپس آنرا باز کرده (از طریق برنامه zip magic یا winzip یا در خود ویندوز xp اگر بر روی فایل کلیک کنید باز میشود ) و فایل setupmgr.exe را از درون این فایل cab کپی کرده و درون یک درایو از هارد کپی کنید.

3- بر روی setupmgr.exe کلیک کنید. پنجره ای باز میشود. آنرا next کنید. سپس گزینه زیر را انتخاب کرده و next کنید :

Create a new answer file

4- مطمئن شوید که گزینه installation windows unattended علامت زده شده باشد سپس next کنید.

5- در این صفحه نوع ویندوز خود را انتخاب نمایید در اینجا ویندوز xp پروفشیونال را انتخاب میکنیم. سپس next میکنیم.

6- گزینه Fully automated را علامت بزنید و next کنید.

7- در اینجا صفحه Distribution Folder نمایش داده میشود. در این صفحه به شما اجازه داده میشود که تعیین نمایید که آیا ویزارد یک پوشه توزیعی را بر روی کامپیوترتان بسازد یا پوشه توزیعی را بر روی درایو شبکه ای که شامل سورس فایلهای ویندوز میباشد ایجاد نماید.

نکته ! ساخت یک پوشه توزیعی نه تنها به شما اجازه نصب ویندوز بدون استفاده از cd را میدهد بلکه اجازه افزودن فایلهای اضافی (همانند درایورهای قطعات) برای انجام یک نصب سفارشی را میدهد. اگر قصد انجام نصب خودکار را به دفعات زیاد دارید و درایور یا پوشه مناسب را در اختیار دارید میتوانید از این گزینه استفاده کنید.

ما در این آموزش گزینه زیر را انتخاب کرده سپس next میکنیم :

No, this answer file will be used to install from a CD

8- در این صفحه گزینه مربوط به I Accept … را علامت زده و next میکنیم.

9- حال شما صفحه ای را مشاهده میکنید که با کمی دقت متوجه میشوید گزینه هایی درون این صفحه وجود دارند که شما در حین نصب ویندوز با آن برخورد میکنید. شروع به تکمیل گزینه ها به دلخواه خود کنید.

10- بعد از اتمام کار گزینه finish را بفشارید. در این قسمت مسیری برای ذخیره تنظیماتی که انجام داده اید در قالب یک فایل پرسیده میشود. شما میبایستی نام فایل را که به صورت UNATTEND.TXT انتخاب شده به WINNT.SIF تغییر دهید و یک نسخه بر روی یک فلاپی ذخیره نمایید.

11- از منوی FILE گزینه EXIT را انتخاب نمایید.

12- اکنون شما فایل اصلی را ساخته اید. فایل برای انجام عملیات نصب آماده میباشد اما ممکن است قبل از شروع عملیات مایل باشید که نگاهی به محتویات فایل بیندازید. (ممکن است بخواهید

پارامترهای اضافه تری را نیز به فایل بیفزایید. در صورت امکان با بخش HELP برنامه SETUP MANAGER مشورتهای لازم را انجام دهید.) برای این کار فایل ساخته شده را در برنامه NOTEPAD باز نمایید. شما میتوانید خطوط دیگری را نیز برحسب نیاز برای فعالیتهای دیگر مثل تعیین پارتیشن نصب دیسک سخت یا تبدیل سیستم فایل به NTFS معین نمایید. جزئیات مربوط به چگونگی انجام این کارها را میتوانید در داخل فایلهای کمکی موجود در داخل Deploy.CAB مشاهده نمایید. اگر در داخل فایل هرگونه تغییری را اعمال کردید ، فایل را ذخیره کرده و آنرا ببندید

13- فایل را بر روی فلاپی دیسک کپی نماید. سپس کامپیوتر را از طریق سی دی راه اندازی کرده و فلاپی را در داخل درایو فلاپی قرار دهید. ویندوز به صورت خودکار تنظیمات معین شده را مورد استفاده قرار میدهد.


برچسب:,

|
 
ویندوزم خیلی دیر میاد بالا! چه کنم؟

ویندوزم خیلی دیر میاد بالا! چه کنم؟
باید بگم شما تنها فردی نیستی که این مشکل رو داره اما خوشبختانه با یک سری ترفندهای جزئی و کوچیک میشه سرعت بالا آمدن ویندوز رو حتی تا حد چشمگیری افزایش داد؛ بدون نیاز به نصب مجدد ویندوز و یا تغییرات سخت‌افزاری!

قضیه نسبتاً ساده‌ست! رایانه شما هنگام شروع به کار ویندوز،  چندین برنامه و سرویس را به طور کامل بارگذاری می‌کند (نگاهی به تمام آیکون‌های موجود در کنار ساعت ویندوز خود داشته باشید). با سر و سامان دادن این  لیست، زمان بوت شدن سیستم شما تا حدودی کاهش می‌یابد.

یکی از ابزارهای
جالبی که در این زمینه پیدا کردم و خودم هم تستش کردم برنامه تقریباً کوچکی به اسم Soluto است که با کمک اون تونستم زمان بالا آمدن ویندوزم رو از ۳:۲۶ دقیقه به ۱:۴۵ دقیقه کاهش بدم، فقط با چند کلیک ساده و بدون درد سر!

 

http://www.irannaz.com

بعد از نصب Soluto، برنامه‌های سیستم شما که در شروع اولیه ویندوز دخیل هستند به سه دسته کلی نقسیم می‌شوند. همان‌طور که در شکل هم مشاهده می‌کنید این دسته‌ها با سه رنگ سبز، نارنجی و خاکستری مشخص شده‌اند.

* دسته سبز رنگ برنامه‌هایی هستند که می‌توانید براحتی از لود شدن آن‌ها هنگام بوت شدن ویندوز جلوگیری کنید و چندین ثانیه سرعت را افزایش دهید.

* دسته نارنجی رنگ برنامه‌هایی هستند که خودتان باید راجع به حذف یا عدم حذف آن‌ها تصمیم بگیرید. در واقع با توجه به کاری که این برنامه ها برای شما انجام می‌دهند و این‌که آیا بودن یا نبودن ‌آن‌ها ضرورتی دارد یا خیر، می‌توانید نسبت به آن‌ها تصمیم‌گیری کنید.
 
* دسته خاکستری رنگ برنامه‌هایی هستند که باید در هنگام بوت شدن ویندوز اجرا شوند و شما نمی توانید آن‌ها را حذف کنید!

البته شما می‌توانید با این دسته از برنامه‌ها به دو شکل رفتار کنید: با کلیک بر روی Pause برنامه موردنظر به طور کامل از لیست برنامه‌هایی که هنگام شروع کار ویندوز لود می شوند، حذف خواهد شد. و با کلیک بر روی Delay شما اجازه ‌می‌دهید که برنامه به صورت خودکار اجرا شود اما نه فوراً و هنگام شروع کار ویندوز.

 
 
Soluto برنامه‌هایی که شما آن‌ها را Delay کرده‌اید را بعد از بوت شدن کامل ویندوز و سر فرصت اجرا خواهد کرد! در واقع اگر برنامه‌هایی روی سیستم شما موجود هستند که نیازی نیست حتماً هنگام بوت شدن ویندوز اجرا شوند می‌توانید آن‌ها را Delay کنید.

شما هم چنین می‌توانید با با حرکت دادن نشانگر موس روی برنامه‌ها، مدت زمانی که هر کدام  از آن‌ها به زمان بالا‌ آمدن ویندوز اضافه می کنند، مشاهده کنید.

نگران نباشید. Soluto  این امکان را برای شما فراهم کرده است که تنها با یک کلیک (Undo all)، لیست برنامه‌ها را به حالت اصلی بازگردانید.

 

 

http://www.irannaz.com

بعد از اعمال تغییرات در لیست این برنامه ها، سیستم خود را ریبوت کنید و تفاوت موجود در زمان بالا آمدن ویندوزتان را مشاهده کنید!

Soluto رو از کجا دریافت کنم؟

soluto.com سایت رسمی این برنامه است

 

 
بازسازی ویندوز خراب شدهi

 

 

 

تا حالا اتفاق افتاده كه یك ویروس ناجوانمردانه ویندوز شما را به صورتی از كار انداخته كه ویندوز شما دائماپیغام های خطا مختلف داده و شما را ناراحت می كند از طرفی بعد از رفع ویروس ویندوز شما دیگر به خوبی كار نكرده و دوباره باپیغام خطا مواجه میشوید و یا نرم افزاری نصب كرده اید كه نه تنها به درد شما نخورده بلكه داچار خرابی ویندوز شما بشود واز طرفی شمابه علتی مثلا نداشتن سی دی نصب یك برنامه كه در حال حاضر روی ویندوز شما نصب است نمی توانید ویندوز خود را عوض كنید برای حل این مشكل در منوی run این دستور را تایپ كنید
sfc /scannow


این دستور باعث میشود كه ویندوز سیدی نصب خود را از شما بخواهد و با چك كردن فایل های خود با فایل های اصلی فایلهای خراب خود را شناسائی كرده و آنها را با نسخه اصلی عوض كند البته این دستور  سوئیچ های دیگر هم دارد:
/sccannow چك كردن فوری فایلها برای عیب یابی فوری كافی می باشد
/scanone چك كردن فایلها در راه اندازی مجدد انجام میشود
/scanboot در زمان راه اندازی تمام فایها را چك میكند
/revert جستجو را به تنظیمات پیش فرض بر میگرداند .

 

 
آموزش نصب ويندوز 8 و روش شروع به كار با آن

 

برای استفاده از ویندوز ۸ در سیستم خود باید حداقل سیستم شما از امکانات زیر برخوردار باشد در غیر اینصورت در مراحل نصب این سیستم عامل اجازه انجام این کار به شما داده نمی شود و یا بعد از نصب و هنگام استفاده از این سیستم عامل به مشکل بر می خورید.

پردازنده ( CPU ) با توان پردازشی ۱ GHz و یا سریعتر

رم ( Ram ) یک گیگابایتی برای استفاده از نسخه ۳۲ بیتی و یا رم دو گیگابایتی برای استفاده از نسخه ۶۴ بیتی

16 گیگابایت فضای حالی بر روی دیسک ذخیره سازی ( Hard Disk ) برای نصب نسخه ۳۲ بیتی و یا ۲۰ گیگابایت فضای خالی برای نصب نسخه ۶۴ بیتی

کارت گرافیک ( Graphics card ) شما باید با نسخه ۹ از DirectX مایکروسافت سازگاری داشته باشد و یا نسخه های جدیدتر

برای استفاده از امکانات لمسی ( Touch ) ویندوز ۸ باید تبلت و یا نمایشگر شما از قابلیت multitouch پشتیبانی کند

نمایشگر شما باید از حداقل اندازه تصویر ۱۰۲۴ در ۷۶۸ پشتیبانی کند.

همانطور که می بینید با اینکه در این نسخه از ویندوز امکانات زیادی فراهم شده است پیش نیازهای نصب این سیستم عامل نسبت به نسخه قبلی خود یعنی ویندوز ۷ تفاوت زیادی نکرده است و این نشان از استفاده بهینه این نسخه از سیستم عامل ویندوز از امکانات و تجهیزات سخت افزاری دارد.

 

مراحل نصب ویندوز جدید مایکروسافت

 

برای استفاده از ویندوز ۸ ، سیستم عامل جدید مایکروسافت کافی است مراحل زیر را طی کرده و این سیستم عامل را بر روی سیستم خود نصب بکنید. همانطور که در بالاتر نیز گفتیم پس از دانلود فایل ISO این نسخه کافی است با یکی از برنامه های مربوط به رایت DVD مانند NERO و یا دیگر برنامه رایت DVD دیسک راه انداز این سیستم عامل را ایجاد کرده و پس از راه اندازی مجدد سیستم خود این دیسک را در دستگاه دیسک خوان خود قرار دهید. با انجام این کار صفحه ای مانند زیر در نمایشگر سیستم شما نشان داده می شود که نشان از بارگذاری فایل های اولیه بر روی سیستم شما دارد.

آموزش ویندوز  ۸, ویندوز8, آموزش تصویری نصب ویندوز ۸,

پس از بارگذاری فایل های اولیه و مورد نیاز برنامه نصاب ویندوز در سیستم شما ، پنجره ای مانند تصویر زیر به شما نمایش داده می شود که در آن می توانید تنظیمات زبان های مورد استفاده در صفحه کلید و سیستم خود را مشخص کنید.

ویندوز ۸, دانلود ویندوز ۸, ویندوز جدید مایکروسافت

در صفحه بعدی از شما پرسیده می شود که قصد نصب ( Install ) ویندوز را در سیستم خود دارید و یا دوست دارید که این دیسک ویندوز ۸ نصب شده در سیستم شما را تعمیر ( Repair ) کند که ما برای نصب نسخه جدید ویندوز بر روی سیستم بر روی دکمه Install کلیک می کنیم.

آموزش ویندوز  ۸, ویندوز8, آموزش تصویری نصب ویندوز ۸,

حال نیاز است که سریال و یا همان Product Key مربوط به سیستم عامل ویندوز را وارد کنیم تا دکمه Next برای رفتن به مرحله بعدی نصب این سیستم عامل روشن شود.

آموزش ویندوز  ۸, ویندوز8, آموزش تصویری نصب ویندوز ۸,

در مرحله بعد مجموعه قوانین مربوط به استفاده از این نسخه از این سیستم عامل که توسط کمپانی مایکروسافت تنظیم شده است نمایش داده می شود که با تیک دار کردن گزینه I accept this license term آن را قبول کنیم و سپس بر روی دکمه Next کلیک کنیم همانطور که مشاهده می کنید در متن نمایش داده شده در این صفحه ذکر شده است که این نسخه از سیستم عامل ویندوز ( Consumer Preview ) ممکن است در نگارش نهایی دستخوش تغییراتی شود و مایکروسافت هیچگونه مسئولیتی در رابطه با خسارت به نرم افزارهای سیستم شما و سخت افزارهای آن در هنگام استفاده از این نسخه قبول نمی کند.

آموزش ویندوز  ۸, ویندوز8, آموزش تصویری نصب ویندوز ۸, 

حال نوبت به آن رسیده است که انتخاب کنید که دوست دارید که ویندوز فعلی نصب شده در سیستم شما به ویندوز ۸ بروزرسانی شود و یا به طور کل دوست دارید از اول این نسخه از ویندوز بر روی سیستم شما نصب شود. با انتخاب گزینه اول فایل ها و تنظیمات شما بعد از نصب این نسخه از ویندوز از بین نمی روند و در نسخه جدید نیز می توانید از آن ها استفاده کنید اما با انتخاب گزینه دوم یعنی Custom: Install Windows only advanced تعیین می کنیم که تنها می خواهیم ویندوز در یکی از پارتیشن ها و یا همان درایو سیستم ما نصب شود.

ویندوز ۸, دانلود ویندوز ۸, ویندوز جدید مایکروسافت 

لیست پارتیشن ها و یا بهتر است بگوییم درایو موجود در هارد دیسک ما نمایش داده می شود و برای هر یک از آن ها مقدار فضای کلی و فضای خالی ( Free Space ) نیز نمایش داده می شود که با توجه به آن ها می توانید مناسب ترین درایو را برای نصب ویندوز انتخاب کنید و به مرحله بعد بروید. همچنین اگر دوست دارید قبل از رفتن به مرحله بعد یکبار درایو و یا پارتیشن مربوطه را فرمت ( Format ) کنید تا همه اطلاعات موجود در آن پاک شود و برای نصب ویندوز آماده سازی شود می توانید با انتخاب آن درایو و کلیک بر روی گزینه Drive Options این کار را انجام دهید.

ویندوز ۸, دانلود ویندوز ۸, ویندوز جدید مایکروسافت 

حال ویندوز شروع می کند به عملیات کپی و نصب ویندوز ۸ بر روی سیستم شما و ممکن است در این بین چند بار نیز سیستم شما راه اندازی مجدد شود به صورت خودکار که این برای نصب این نسخه از سیستم عامل بر روی سیستم شما لازم است.

ویندوز ۸, دانلود ویندوز ۸, ویندوز جدید مایکروسافت 

بعد از نصب ویندوز بر روی سیستم شما سیستم به صورت خودکار توسط برنامه نصاب راه اندازی مجدد ( Restart ) می شود و شما وارد مراحلی می شوید که در آن ها نیاز است تنظیمات حساب کاربری خود را برای استفاده از ویندوز وارد کنید. بهتر است توضیحات بیشتر را بر روی تصاویر درج شده در پایین مشاهده کنید تا با انجام این فرآیند نیز به خوبی آشنایی پیدا کنید.

ویندوز ۸, دانلود ویندوز ۸, ویندوز جدید مایکروسافت 

ویندوز ۸, دانلود ویندوز ۸, ویندوز جدید مایکروسافت 

ویندوز ۸, دانلود ویندوز ۸, ویندوز جدید مایکروسافت 

ویندوز ۸, دانلود ویندوز ۸, ویندوز جدید مایکروسافت 

ویندوز ۸, دانلود ویندوز ۸, ویندوز جدید مایکروسافت 

ویندوز ۸, دانلود ویندوز ۸, ویندوز جدید مایکروسافت 

همانطور که مشاهده کردید مراحل نصب سیستم عامل ویندوز مانند نسخه های قبلی خود بسیار ساده هستند و شما می توانید همین الان شروع به نصب و استفاده از نسخه جدید این سیستم عامل در سیستم و یا لپ تاپ خود بکنید.

----------------------------------------------------------------------------------

ویندوز 8 هم اکنون با ارائه نسخه جدیدی از این سیستم عامل توسط کمپانی مایکروسافت، قابل استفاده برای تمامی کاربران است. یکی از تغییرات بزرگی که در این نسخه روی داده است، جایگزین شدن صفحه شروع و یا همان Start Screen به جای منوی شروع یا Start ویندوز است که تا کنون در تمامی نسخه های ویندوز موجود بوده است. در این مقاله آموزشی با این صفحه و چگونگی مدیریت آن به صورت کامل آشنایی پیدا می کنیم.

شروع کار با Start Screen ویندوز 8
بعد از روشن کردن سیستم خود و بالا آمدن ویندوز 8 در سیستم شما اولین صفحه ای که به شما نمایش داده می شود همان صفحه Start Screen است که با استفاده از آن می توانید تقریبا هر کاری را توسط ویندوز خود انجام دهید. در این صفحه تمامی برنامه های مورد نیاز شما برای انجام کارهای روزمره مانند وب گردی‌ ، چک کردن ایمیل و ارسال آن، مدیریت تصاویر، آهنگ و ویدئو ها تدارک دیده شده است.

صفحه Start Screen

 
همانطور که می بینید یکی از گزینه های موجود در این صفحه، گزینه Desktop است که با کلیک بر روی آن می توانید صفحه دسکتاپ ویندوز خود را مشاهده کنید و مانند گذشته از ویندوز سیستم خود لذت ببرید.

صفحه دسکتاپ Desktop


مدیریت Application ها در صفحه Start ویندوز
در صفحه Start Screen ویندوز 8 همانطور که می بینید تمامی برنامه ها و App های موجود در کنار یکدیگر و البته دسته بندی خاصی چیده شده اند. اما در صورتی که دوست دارید این ترتیب را با توجه به نیازهای معمول خود دوباره آرایش دهید تنها کافی است کلیک موس خود را بر روی هر یک از گزینه های موجود نگه دارید و سپس اقدام به تغییر جای آن گزینه بکنید.

تغییر جای گزینه ها در
Start Screen

 

 

در صورتی که گزینه مربوطه را به سمت چپ صفحه بکشید امکان ساخت دسته بندی جدید برای شما با نمایش یک ستون دیگر فراهم می شود که از این امکان می توانید برای دسته بندی های نرم افزارهای نصب شده بر روی سیستم خود مانند برنامه های کار با اینترنت ، برنامه های گرافیکی ، برنامه های کار با مالتی مدیا و … تقسیم بندی کنید. توجه داشته باشید که از این به بعد هر نرم افزاری که بر روی سیستم خود نصب می کنید مانند گذشته که آیکون آن در صفحه دسکتاپ شما پدیدار می شد در صفحه Start Screen ویندوز شما نیز نمایش داده می شود.

در صورتی که می خواهید به صورت گروهی بر روی گزینه های موجود در این صفحه تغییری را ایجاد کنید تنها کافی است بر روی هر یک از گزینه های موجود که مورد نظر شما است راست کلیک کنید و سپس همانطور که در تصویر زیر نیز مشاهده می کنید در پایین تصویر نوار جدیدی نمایش داده می شود که به شما امکان Unpin from Start برای نمایش ندادن و محو کردن برنامه های مورد نظر از صفحه Start و همچنین گزینه Clear Selection و Uninstall برای حذف کلی آن برنامه نصب شده یا App نمایش داده می شود.

مدیریت App ها و دیگر گزینه های ویندوز 8

در صورتی که تنها بر روی یک گزینه راست کلیک کنید و با این کار آن را انتخاب کنید گزینه ای با نام Smaller یا Larger نیز نمایش داده می شود که برای تغییر اندازه نمایش آن گزینه در صفحه Start Screen است. برای مثال پیشنهاد می کنیم App ایمیل های خود را برای نمایش اطلاعات بیشتر به صورت Larger در آورید و دیگر App ها و گزینه های موجود در Start Screen ویندوز خود را که استفاده کمتری از آن ها می کنید را به صورت Smaller قرار دهید.
نوار کمکی ویندوز 8 و دسترسی ساده به صفحه Start
در صورتی که موس خود را به سمت پایین و راست صفحه نمایش ببرید منوی جدیدی به شما نمایش داده می شود که این منو تنها در زمان اجرای صفحه Start ویندوز نمایش داده نمی شود و مثلا در هنگام کار با Desktop نیز می توانیم از آن استفاده کنیم.

منوی ویندوز 8 مایکروسافت

همانطور که در تصویر بالا می بینید با استفاده از این منو می توانیم به سادگی در سیستم خود جستجو ( Search ) کنیم که در هنگام جستجو این امکان برای ما فراهم می شود که تعیین کنیم در میان App ها ، تنظیمات ، فایل موجود در سیستم خود و یا دیگر سرویس ها جستجو انجام شود. همانطور که می بینید ظاهر و امکانات جستجو در ویندوز 8 به صورت کلی تغییرات بزرگی را کرده است و به نظر می رسد که مایکروسافت با ایجاد این تغییرات بتواند دوباره در میان کاربران محبوبیت زیادی را به دست آورد.
صفحه ی جستجوی ویندوز

گزینه دوم این منو که مربوط به اشتراک گذاری ( Share ) می شود به صورت هوشمند این قابلیت را دارد که محتوایی را که هم اکنون در حال مشاهده آن هستید با دیگر دوستان ، اقوام و … شما در اینترنت به اشتراک بگذارد که البته به صورت پیش فرض تنها می توانید محتوای مربوطه را به دوستان خود ایمیل کنید.
اشتراک گذاری محتوا


با استفاده از این منو می توانید به راحتی کنترل سیستم خود را بدست گیرید و از مشکلات مربوطه که در هنگام کار با ظاهر جدید ویندوز 8 برای شما پیش آمده است خلاصی یابید.
ترفند تکمیلی کار با محیط Start Screen ویندوز 8
در آخر نیز بد نیست با چند ترفند برای کار با محیط Start Screen نسخه جدید ویندوز کمپانی مایکروسافت آشنایی پیدا کنیم تا شما بتوانید راحتر با محیط ظاهری این ویندوز کار کنید. در صورتی که می خواهید یک نمای کلی از ظاهر گزینه ها و App های نصب شده در صفحه Start ویندوز خود مشاهده کنید تنها کافی است بر روی آیکون StartScreen در گوشه صفحه Start ویندوز 8 کلیک کنید تا مانند تصویر زیر بتوانید یک نمای کلی از App ها و دیگر گزینه های موجود در صفحه شروع ویندوز را مشاهده کنید.

نمای کلی صفحه شروع

در صورتی که می خواهید رنگبندی صفحه شروع ویندوز 8 خود را نیز تغییر دهید و با این کار جلوه جدیدی را به این صفحه بعد از مدتی کار با آن ببخشید تنها کافی است با استفاده از کلیک بر روی گزینه Setting در منوی سمت راست تصویر که در این آموزش با آن آشنا شدیم و سپس کلیک بر روی گزینه More PC Setting می توانید به محیط اصلی تنظیمات ویندوز 8 وارد شوید که مانند App جداگانه ای در سیستم شما نمایش داده می شود.
تنظیمات ویندوز


پس از ورود به محیط مدیریتی ویندوز 8 ، از منوی سمت راست صفحه گزینه Personalize کلیک کنید و سپس در زبانه های نمایش داده شده در قسمت راست تصویر گزینه Start Screen را انتخاب کنید. همانطور که مشاهده می کنیم از میان رنگ بندی و طرح های موجود می توانیم هر یک را که می خواهیم انتخاب کنیم و ظاهر جدیدی به صفحه شروع ویندوز خود ببخشیم.

صفحه تنظیمات Start Screen


در تصویر بالا می توانید نمونه ای از این تغییر را مشاهده کنید که در نهایت پس از این تنظیمات صفحه شروع ویندوز 8 شما چیزی شبیه به تصویر زیر می شود.

نمای صفحه شروع


هم اکنون با کمی کار با محیط Start Screen حتما می توانید ترفندها و نکات بیشتری را درباره این قسمت جدید ویندوز 8 یاد بگیرید.

 
آموزش تصویری نصب ویندوز 7


 روش نصب Windows 7
در اين قسمت با روش نصب و استفاده از Windows 7 آشنا مي‌شويد. در ابتدا مي‌خواهيم روش نصب اين نسخه از ويندوز را ياد بگيريم. روش نصب اين نسخه از ويندوز نسبت به نسخه‌هاي قبلي آن بسيار ساده و راحت مي‌باشد. در ابتدا بايد کامپيوتر خود را روشن کرده و DVD مربوط به نصب سيستم عامل Windows 7 را در DVD Drive خود قرار دهيد. بر روي جعبه يا Case کامپيوتر دو دکمه وجود دارد که يکي دکمه روشن کردن و ديگري دکمه Restart يا راه اندازي مجدد است. زماني که کامپيوتر خاموش است با فشردن دکمه Restart هيچ اتفاقي نمي‌افتد ولي با فشردن دکمه روشن کردن کامپيوتر، کامپيوتر روشن شده و يک چراغ که معمولاً قرمز است روشن مي‌شود.

اکنون کامپيوتر را روشن کرده و DVD نصب Windows 7 را در DVD Drive قرار داده‌ايم.
در اين حالت پيغام زير ظاهر مي‌شود. در اين زمان بايد يک کليد از صفحه کليد را فشار دهيد در صورتي که در زمان مناسب اين کار را انجام ندهيد اين پيغام حذف شده و کامپيوتر از روي هارد ديسک يا شبکه بالا مي‌آيد،
(Boot مي‌شود) و براي ديدن دوباره اين پيغام بايد کامپيوتر را Restart کنيد.
اکنون يک کليد از صفحه کليد را فشار دهيد تا برنامه نصب از روي DVD شروع به کار کند.
[تصویر: 07b.gif]
برنامه نصب شروع به کار مي کند و بايد منتظر باشيد، تا صفحه زير ظاهر شود.
در اين قسمت زباني که با استفاده از آن برنامه نصب اجرا خواهد شد و پيش فرضي زبان، زمان و نوع صفحه کليد در ويندوزي که در حال نصب آن هستيم تعيين مي‌شود. فارسي سازي صفحه کليد در اين مرحله انجام
نمي شود. در لوح فشرده ضميمه به بررسي روش اضافه کردن زبان فارسي پرداخته شده است.
روي دکمه Next کليک کنيد.
[تصویر: 08a.gif]
روي دکمه Install now کليک کنيد.
[تصویر: 08b.gif]
در اين قسمت بايد نسخه‌اي از سيستم عامل Windows 7 که مي خواهيم نصب کنيم را انتخاب نمائيد. نسخه Ultimate شامل تمامي ويژگيهاي موجود در ويندوز است. در اين نرم افزار آموزشي اين نسخه را مي‌خواهيم نصب کنيم. نسخه Ultimate براساس دو معماري x86 (32 بيتي) و x64 (64بيتي) قابل نصب است. عبارت 32 بيتي و 64 بيتي اشاره به معماري پردازشگر (CPU) کامپيوتر شما دارد. مزيت نسخه 64 بيتي در سرعت بيشتر آن و توانايي استفاده از حافظه بيشتر است. در نسخه 32 بيتي فقط دو گيگ از حافظه نصب شده در کامپيوتر شما قابل دسترس خواهد بود. در اين نرم‌افزار آموزشي نسخه 64 بيتي را مي‌خواهيم نصب کنيم.
روي گزينه Windows 7 Ultimate X64 کليک کنيد.
روي دکمه Next کليک کنيد.
[تصویر: 09a.gif]
در اين قسمت قوانين نحوه استفاده از Windows 7 نوشته شده است.
روي گزينهI accept the license terms که نشان دهنده خواندن و قبول داشتن اين قوانين است کليک کنيد.
روي دکمه Next کليک کنيد.
[تصویر: 09b.gif]

تعیین روش نصب Windows 7
اکنون بايد نوع روش نصب را تعيين کنيد. در صورتيکه مي خواهيد نسخه قبلي ويندوز که در کامپيوتر شما نصب شده است به Windows 7 ارتقاء پيدا کند گزينه اول را انتخاب نمائيد. اين گزينه فقط زماني در دسترس هست که يک نسخه از ويندوز در کامپيوتر شما نصب شده باشد.
با انتخاب گزينه دوم يک نسخه جديد از ويندوز بر روي کامپيوتر شما نصب مي‌شود.
توجه : در صورتيکه مي‌خواهيد دو نسخه از ويندوز مثلاً Vista و 7 را در کنار يکديگر داشته باشيد بايد اين گزينه را انتخاب کنيد.
در هر دو حالت فوق هيچ فايلي از روي کامپيوتر شما پاک نمي‌شود ولي پيشنهاد مي‌شود که از فايلهاي خود پشتيبان تهيه کنيد.
روي گزينه Custom (advanced) کليک کنيد.
[تصویر: 10a.gif]


 
 
 
آموزش تصویری ویندوز 7 - نصب و راه اندازی - ادامه
تعیین پارتیشن
اکنون بايد پارتيشني از هارد ديسک که در آن ويندوز نصب مي‌شود را انتخاب کنيد. در اين مثال يک پارتيشن فقط وجود دارد. در صورتيکه چندين پارتيشن داشته باشيد مي‌توانيد پارتيشن مورد نظر خود را انتخاب کنيد.
توجه : در صورتيکه مي‌خواهيد دو نسخه از ويندوز مثلاً Vista و 7 را در کنار يکديگر داشته باشيد بايد پارتيشني را انتخاب کنيد که در آن ويندوز نصب نشده باشد. در صورتيکه پارتيشني را انتخاب کنيد که در آن ويندوز نصب شده باشد تمامي فايلهاي مربوط به نسخه قبلي ويندوز در شاخه windows.old ذخيره شده و نسخه جديد نصب مي‌شود و ديگر در زمان روشن کردن کامپيوتر امکان انتخاب نسخه قبلي ويندوز را نخواهيد داشت.
روي گزينه Drive options(advanced) کليک کنيد.
[تصویر: 10b.gif]
در اين قسمت يک سري گزينه جهت ايجاد، حذف، ادغام و فرمت کردن پارتيشن ها نمايش داده شده است. در صورتيکه بخواهيد اطلاعات يک پارتيشن را پاک کنيد ابتدا بر روي پارتيشن مورد نظر از ليست بالا کليک کرده و سپس روي گزينه Format کليک کنيد. توجه کنيد که با فرمت کردن يک پارتيشن تمامي اطلاعات موجود در آن پاک شده و ديگر قابل دسترس نيست. با کليک بر روي گزينه Delete پارتيشن انتخاب شده حذف
مي شود و با کليک بر روي دکمه New يک پارتيشن جديد مي توانيد ايجاد کنيد. توجه کنيد که در صورتيکه يک پارتيشني را حذف کنيد تمامي اطلاعات موجود بر روي آن پاک مي شود!
در صورتيکه با مفاهيم فرمت و پارتيشن که در بخشهاي بعدي اين نرم افزار آموزشي تدريس خواهد شد آشنا نيستيد بهتر است که با اين گزينه ها کار نکنيد.
روي دکمه Next کليک کنيد.
[تصویر: 11a.gif]
اکنون بايد منتظر بمانيد تا فايلهاي نصب کپي شده و نصب شوند. اين زمان بين 10 تا 15 دقيقه خواهد بود. پس از کپي و نصب صفحه زير را مشاهده مي کنيد در اين مرحله تمامي فايلها کپي شده و سيستم عامل Windows 7 مي‌خواهد کامپيوتر را Restart کند.
[تصویر: 11b.gif]
به دليل اينکه هنوز DVD نصب Windows 7 داخل DVD Drive مي‌باشد پيغام روبرو ظاهر شده است. توجه کنيد که در اين قسمت نبايد هيچ دکمه‌اي را فشار دهيد در صورتيکه کليدي از صفحه کليد را فشار دهيد برنامه نصب از ابتدا اجرا مي‌شود. بعد از مدت زماني اين پيغام رد مي‌شود.
در ادامه برنامه نصب به طور خودکار روند نصب را تکميل مي کند. بعد از مدتي برنامه نصب دوباره کامپيوتر شما را restart مي‌کند.
[تصویر: 12a.gif]
تعیین کد کاربری
در اين قسمت شما بايد يک کد کاربري براي ورود به ويندوز تعيين کنيد.
براي مثال عبارت eniac را تايپ کنيد.
بصورت خودکار نام اين کامپيوتر eniac-pc تعيين شده است. در فصلهاي بعد روش تغيير نام کامپيوتر را نيز بررسي خواهيم کرد.
روي دکمه Next کليک کنيد.
[تصویر: 12b.gif]
در صورتيکه سيستم عامل Windows 7 را از شرکت مايکروسافت خريداري کرده باشيد يک شماره سريال نيز به شما داده مي‌شود آن شماره سريال را بايد در اين قسمت وارد نمائيد. در غير اين صورت شما فقط 30 روز مي‌توانيد از اين نرم افزار استفاده کنيد.
در صورتيکه از نسخه اصلي استفاده نمي‌کنيد روشهاي مختلفي براي کرک ويندوز وجود دارد که با توجه به DVD خريداري شده بايد اقدام نمائيد.
روي دکمه Next کليک کنيد.
[تصویر: 13b.gif]
در اين قسمت سه گزينه ظاهر شده است. با انتخاب گزينه اول که توسط شرکت مايکروسافت پيشنهاد شده است Updateهاي جديد ويندوز بر روي کامپيوتر شما نصب مي‌شود با انتخاب گزينه دوم فقط Updateهاي مهم بر روي کامپيوتر شما نصب مي‌شود. در هر دو حالت فوق اطلاعاتي از کامپيوتر شما براي شرکت مايکروسافت ارسال مي‌شود تا در توليد بهتر ويندوز و مشکلات پيش آمده با مايکروسافت همکاري کنيد.
با انتخاب گزينه آخر updateها نصب نمي‌شوند. منظور از Update فايلهايي است که از سايت مايکروسافت دانلود مي‌شوند تا ويندوز شما بهتر و با امنيت بيشتر کار کند.
بر روي گزينه اول کليک کنيد.
[تصویر: 14a.gif]
تنظیم زمان
در اين مرحله از نصب منطقه‌اي که در آن قرار داريد را مي توانيد انتخاب کنيد تا ساعت شما براساس آن شهر تنظيم شود.
روي ليست باز شونده Time zone کليک کنيد.
روي گزينه Tehran کليک کنيد.
در پايين اين پنجره مي‌توانيد تاريخ و ساعت را تنظيم کنيد.
روي دکمه Next کليک کنيد.
[تصویر: 14b.gif]
در اين قسمت سه گزينه مربوط به شبکه‌اي که هم اکنون به آن متصل هستيد، موجود است. با اين تنظيمات اطلاعات موجود در کامپيوتر شما با سطوح مختلف امنيتي تنظيم مي‌شود. اين سه گزينه از بالا به پايين شبکه موجود در خانه، محل کار و اماکن عمومي مي‌باشد.
روي گزينه Work network کليک کنيد.
[تصویر: 15a.gif]

نصب Driver سخت افزار
سپس برنامه نصب ادامه پيدا مي کند و تا دقايقي بعد Windows 7 نصب مي‌شود.
اکنون windows 7 نصب شده و آماده استفاده است. ممکن است که در اين زمان بعضي از سخت افزارهاي نصب شده بر روي کامپيوتر شما توسط ويندوز شناسايي نشده باشند و ارتباط درستي بين سيستم عامل و سخت افزار ايجاد نشود. در اين زمان بايد نرم افزار رابط بين سيستم عامل و سخت افزار (Driver سخت افزار) نصب شود. در Windows 7 نرم افزار درايور اکثر قطعات موجود است در صورتيکه موجود نبود بايد از سي دي سخت افزار خريداري شده استفاده کنيد يا به سيستم عامل ويندوز بگوييد که خودش با دسترسي به اينترنت درايور مورد نظر را دانلود کند.
براي مشاهده ليست سخت افزارهاي اين کامپيوتر روي دکمه Start کليک کنيد.
[تصویر: 15b.gif]
روي گزينه Computer راست کليک کنيد.
روي گزينه Properties کليک کنيد.
[تصویر: 16a.gif]
روي گزينه Device manager کليک کنيد.
[تصویر: 16b.gif]
روي فلش کنار گزينه Display adapters کليک کنيد.
مشاهده مي‌کنيد که کارت گرافيک اين کامپيوتر شناسايي نشده و به عنوان يک Standard VGA Graphics Adapter شناخته شده است. براي نصب درايور کارت گرافيکي مي توانيد سي دي نصب کارت گرافيک را وارد سي دي درايو خود کنيد و عمل نصب را انجام دهيد.
در صورتيکه کارت گرافيک شما قديمي است و درايور مربوط به ويندوز هفت در آن وجود ندارد يا دسترسي به سي دي درايوي نداريد مي‌توانيد از اينترنت درايور را دانلود کنيد.
براي اين کار روي گزينه مشخص شده راست کليک کنيد.
روي گزينه Update Driver Software کليک کنيد.
[تصویر: 17a.gif]
دو گزينه اکنون قابل انتخاب است. با انتخاب گزينه اول درايور از اينترنت دانلود مي‌گردد و با انتخاب گزينه دوم درايور از هارد ديسک يا CD-Drive خوانده مي‌شود.
روي گزينه اول کليک کنيد.
[تصویر: 17b.gif]
اکنون بعد از مدت زماني درايور شناسايي و دانلود مي‌گردد.
روي دکمه Close کليک کنيد.
[تصویر: 18a.gif]
حال بايد کامپيوتر Restart شود روي دکمه Yes کليک کنيد.
[تصویر: 18b.gif]
کامپيوتر Restart شده ودوباره در پنجره Device Manager قرار داريم. مشاهده مي‌کنيد که کارت گرافيکي نصب شده است. در صورتيکه کارت گرافيکي نصب نشده بايد وارد وب سايت سازنده قطعه سخت افزاري شده و درايور مربوط به آن را دانلود کنيد.
در قسمت Other devices گزينه Multimedia Audio Controller موجود است. اين گزينه نشانه اين است که کارت صدا به درستي نصب نشده است. براي بررسي و نصب قطعاتي که در اين ليست ممکن است موجود باشد
بر روي گزينه eniac-pc راست کليک کنيد.
روي گزينه Scan for hardware changes کليک کنيد.
[تصویر: 19a.gif]
سپس ويندوز جستجو براي درايور مربوط به کارت صدا را انجام مي دهد. به اين ترتيب درايور کارت صدا نصب شده و آماده استفاده است.
روي دکمه Close کليک کنيد.
[تصویر: 19b.gif]

 

برچسب:محمدرضا,

|
 
آموزش نصب ويندوز XP همرا با عکس

براي نصب ويندوز XP دو شيوه وجود دارد. در حالت اول ممكن است شما در سيستمتان نسخه هاي ديگري از ويندوز را نصب كرده باشيد. در اين حالت با قرار دادن سي دي ويندوز XP مي توانيد شروع به نصب اين برنامه بكنيد. در حالت دوم كه ما در اينجا به توضيح جامع آن مي پردازيم يا در سيستم تان از قبل ويندوز نصب نشده است يا دچار مشكل شده و قابل اجرا نيست يا اينكه شما مي خواهيد خودتان كنترل كامل بر روي فرايند نصب اعمال كنيد.

در اين وضعيت شما بايد ابتدا سيستم را از طريق CD-ROM راه اندازي كنيد. بسته به نوع سيستم تان بايد درايو راه انداز سيستم خود را از هارد به CD-ROM تغيير دهيد.

در Mother Board هاي جديد گزينه اي با نام Boot وجود دارد كه مي توانيد آن را انتخاب كنيد . سپس با فلش هاي جهت دار بر روي گزينه اول رفته و كليد Enter را فشار دهيد. از ليست نمايان شده CD-ROM را انتخاب كنيد . برخي از Mother Board ها در اين قسمت نام CD-ROM شما را نشان مي دهند. مثلاً اگر شما از مدل ASUS استفاده مي كنيد اين نام را مشاهده خواهيد كرد. در صورتي كه در گزينه هاي پائيني نام CD-ROM شما انتخاب شده است مي توانيد با استفاده از كليد هاي “+” يا “-“ صفحه كليد ترتيب قرار گيري آنها را تغيير دهيد. توجه داشته باشيد كه براي نصب ويندوز حتماً بايد CD-ROM در اولين گزينه قرار گيرد.

در سيستم هاي قديمي تر Boot سيستم اصولاً در حالت A/C قرار دارد كه بايد به CD-ROM تغيير كند.

پس از اعمال اين تغييرات كليد F10 را فشار داده و با انتخاب گزينه Y تغييرات اعمال شده را ذخيره كنيد.

سيستم را مجدداً Restart كنيد و پس از نمايان شدن كليد Press any Key … يكي از كليد هاي صفحه كليد را فشار دهيد تا سيستم از طريق سي دي Boot شود .

برنامه شروع به كپي فايلهاي مورد نياز خود مي كند.

سپس مطابق شكل زير با پنجره اي با سه گزينه مواجه خوايد شد كه با فشار دادن كليد ENTER ويندوز شروع به نصب مي كند.

فشردن كليد R در سيستم باعث مرمت و بازسازي اطلاعات ويندوز قبلي شما مي شود( اين گزينه براي مواردي استفاده مي شود كه شما از قبل بر روي سيستم خود ويندوز XP نصب كرده ايد ولي با بروز مشكلاتي نمي توانيد به درستي از آن استفاده كنيد و اين قسمت سعي در كپي و بازسازي برخي فايلهاي مورد نياز كرده و سيستم را مجدداً در وضعيت اجرايي و عملياتي قرار مي دهد)

فشردن كليد F3 نيز امكان خروج از مراحل نصب را فراهم مي كند.

                                            1

براي ادامه نصب كليد ENTER را فشار دهيد . پنجره اي مطابق شكل زير نمايان شده كه شرح توضيحات مربوط به توافق نامه استفاده از اين سيستم عامل است . با انتخاب كليد F8 از اين صفحه عبور كنيد.

براي ادامه نصب كليد ENTER را فشار دهيد . پنجره اي مطابق شكل زير نمايان شده كه شرح توضيحات مربوط به توافق نامه استفاده از اين سيستم عامل است . با انتخاب كليد F8 از اين صفحه عبور كنيد.

   

2

برنامه Setup شروع به بررسي سيستم شما كرده تا نسخه هاي قبلي سيستم عامل ويندوز را در صورت وجود در سيستم تشخيص مي دهد. پس از بررسي سيستم پنجره اي همانند شكل زير نمايان شده و درايو هاي سيستم شما را ليست مي كند. شما در اين قسمت مي توانيد مسيري كه براي نصب ويندوز مورد استفاده قرار مي گيرد را تعيين كنيد.

تصوير زير مربوط به حالتي است كه سيستم از قبل فاقد هيچ نوع سيستم عاملي بوده و هارد آن نيز پارتيشن بندي و فرمت نشده است . فضاي هارد مذكور بصورت Unpartitioned و 4 گيگابايت نشان داده شده است.

شما مي توانيد براي نصب ويندوز اين فضا را تقسيم كنيد. تقسيم فضا در اين مرحله همانند استفاده از فرمان Fdisk صورت مي گيرد.

براي اين منظور كليد C در صفحه كليد را انتخاب كرده و سپس در پنجره بعدي فضاي مورد نظر خود را در آن وارد كنيد.

پس از تاييد مجدداً به صفحه Unpartitioned ارجاع داده مي شويد. مجدداً بر روي فضاي Unpartitioned رفته و كليد C را انتخاب كنيد. در اين مرحله اگر مايل بوديد درايو هاي ديگري ايجاد كنيد فضاي مورد نياز را وارد كنيد و در غير اين صورت كليد Enter را فشار دهيد تا كل فضاي باقي مانده به درايو دوم اختصاص داده شود.

اگر از قبل سيستم شما پارتيشن بندي شده يا اگر سيستم عاملي از قبل بر روي آن نصب مي باشد شما مي توانيد درايو مورد نظر خود را جهت نصب ويندوز انتخاب كنيد.

توجه : در صورتي كه مي خواهيد سيستم عامل ويندوز قديمي خود ( مثلاً 98 يا 2000 يا ME يا ... ( را حفظ كنيد، نبايد ويندوز XP را بر روي درايوي كه اين سيستم عامل ها در آن نصب شده اند ، نصب كنيد . انجام اين كار با تداخل در برنامه ها و پوشه هاي شما بالاخص پوشه Program Files ، باعث بروز برخي ايرادات خواهد شد.

همانطور كه در بالا عنوان شد، اگر شما سيستم خود را از قبل پارتيشن بندي كرده باشيد در اين پنجره نام آنها را مشاهده خواهيد كرد. حال ممكن است شما بخواهيد قبل از پياده سازي و نصب ويندوز XP تغييري در تعداد يا حجم پارتيشن هاي خود ايجاد كنيد.

براي اين كار بايد بر روي نام درايو مورد نظر رفته و كليد D را در صفحه كليد انتخاب كنيد. در پنجره بعدي و براي تاييد حذف كليد L را فشار دهيد. پس از انتخاب اين گزينه مجدداً در صفحه با فضايي تحت عنوان Unpartitioned مواجه خواهيد شد كه بايد مطابق روض فوق الذكر آن را به درايو خاصي تخصيص دهيد.

در برخي موارد پس از تخصيص فضا و پارتيشن بندي ، فضايي اندك بصورت Unpartitioned باقي مي ماند كه مي توانيد از آن صرفنظر كنيد.

توجه : حذف يك پارتيشن باعث از بين رفتن كل اطلاعات موجود در آن خواهد شد. از اين رو حتماً قبل از انجام چنين كاري اطلاعات پارتيشن خود را بررسي كرده و در صورت نياز نسخه پشتيباني از آن تهيه كنيد.

 

براي شروع نصب بر روي نام درايو مورد نظر رفته و كليد ENTER را فشار دهيد .

در صورتي كه در اين مرحله قصد اتمام فرايند نصب را داريد و مي خواهيد از اين برنامه خارج شويد كليد F3

را انتخاب كنيد.

                                             3

پس از اين مرحله با صفحه اي مواجه خواهيد شد كه چهار گزينه مختلف Format در آن قابل انتخاب است.

مطابق استاندارد هاي كامپيوتري دو نوع قالب بندي و فرمت براي هارد ها مورد استفاده قرار مي گيرد. حالت اول و قديمي كه مورد استفاده سيستم عامل هاي ويندوز 98 بود كه با عنوان FAT از آنها نام برده مي شود و در حالت بعدي كه از لحاظ امنيتي و سرعت عملكرد بهتري دارد كه NTFS ناميده مي شود.

گزينه اول و سوم در اين صفحه هر دو به حالت قالب بندي NTFS اشاره دارد. انتخاب گزينه اول فرمت هارد را در وضعيت Quick و به سرعت انجام مي دهد ولي حالت سوم مدت زمان بيشتري به خود اختصاص داده و درايو تعيين شده را بطور كامل فرمت مي كند( اگر شما از قبل دراوي خود را فرمت نكرده ايد يا اگر پارتيشن بندي خود را تغيير داده ايد بايد از حالت سوم استفاده كنيد.

به همين ترتيب گزينه دوم و چهارم نيز مربوط به قالب بندي FAT است.

                                              4

توجه : اگر شما در سيسيتم تان ويندوز 98 يا ME داشته باشيد و گزينه NTFS را انتخاب كنيد، پس از اتمام مرحله نصب ويندوز و با اجراي وسندوز 98 يا ... ديگر به پارتيشن NTFS دسترسي نخواهيد داشت و اين درايو تنها از طريق ويندوز XP در دسترس شما قرار خواهد گرفت.

با توجه به توضيحات فوق نوع فرمت و قالب بندي سيستم را انتخاب كرده و كليد ENTER را فشار دهيد.

براي صرفنظر كردن از مرحله نصب مي توانيد كليد ESC را فشار دهيد.

                                              5

پس از اين مرحله پنجره ديگري نمايان شده و سسيستم شما پس از مدتي Restart مي شود.

                                              6 

پس از راه اندازي سيستم شما نبايد كليدي را در هنگام نمايان شدن Press Any Key فشار دهيد و بايد مراحل نصب از طريق هارد انجام شود( بهتر است در اين مرحله وارد BIOS سيستم خود شده و آن را به حالت اول بازگردانيد) .

از اين قسمت فرايند اصلي نصب ويندوز با نمايان شدن شكل زير آغاز مي شود.

بطور معمول مدت زمان بالاي 50 دقيقه جهت نصب به شما نشان داده مي شود.

پس از اتمام مراحل Collecting information ، Dynamic Update ، Preparing installation به مرحله Installing Windows مي رسيم.

پنجره اي كه در اين قسمت ديده مي شود مربوط به تنظيمات Regional and Language Options مي باشد. در اين قسمت با انتخاب گزينه Customize و Details كشور و زبان خود را انتخاب كنيد ( ايران ، فارسي) . البته پس از انجام نصب و از طريق Control Panel نيز مي توان اين تغييرات را اعمال كرد. اگر مشكلي با اين قسمت داريد مي توانيد بدون اعمال تغييري گزينه Next را انتخاب كنيد.

                                                7

در پنجره Personalize your Software نام خود را در قسمت Name و كلمه اي دلخواه به عنوان نام سازمان يا موسسه خود در قسمت Organaize وارد كنيد ( اين اسامي اختياري است و هر چيزي مي تواند باشد. مثلاً Home ).

                                               8

در قسمت بعد شما بايد رمز يا سريالي كه براي نصب ويندوز XP مورد استفاده قرار مي گيرد را وارد كنيد.

                                               9

پس از بررسي رمز وارد شده از طرف شما و در صورت صحيح بودن آن پنجره Computer Name and Administrator Password را مشاهده خواهيد كرد.

شما بايد در قسمت Computer Name يك نام دلخواه براي سيستم خود وارد كنيد.

در قسمت Administrator password رمز عبوري كه كاربر مدير سيستم براي ورود به آن نياز دارد را وارد كنيد. در قسمت Confirm نيز مجدداً اين كلمه را وارد كنيد.

در صورت تمايل مي توانيد رمزي در اين دو قسمت انتخاب نكنيد و آن را خالي رها كنيد.

                                            10

در صفحه Date and Time Settings مي توانيد موقعيت جغرافيايي خود را انتخاب كنيد. از منوي آبشاري Time Zone ، گزينه Tehran را يافته و انتخاب كنيد.

                                          11

مرحله بعد مربوط به تنظيمات كارت شبكه سيستم شماست. بر روي دكمه NEXT اين قسمت كليك كنيد تا از اين مرحله عبور كنيد.

                                         12

در پنجره Workgroup or Computer Domain نيز تنظيم پيش فرض كه WORKGROUP است را تاييد كرده و با انتخاب گزينه NEXT اين مرحله را نيز به اتمام برسانيد.

                                        13

تا اينجا مراحل اصلي نصب ويندوز به پايان رسيده و شما با شكلي همانند طرح زير مواجه خواهيد شد.

                                        14

بسته به نوع درايور كارت گرافيك و اندازه بزرگنمايي مانيتورتان ممكن است با پيغامي همانند پيغام شكل زير مواجه شويد. در هر حال دكمه OK را در آن انتخاب كنيد.

                                       

 

به پنجره آبي رنگ Wellcome to Microsoft Windows وارد خواهيد شد. براي ادامه مراحل بر روي دكمه NEXT كليك كنيد.

                                       16

گزينه No, not at this time را در پنجره Ready to Register انتخاب كنيد و سپس دكمه Next را در آن صفحه كليك كنيد.

                                      17

همانطور كه در شكل زير مشاهده مي كنيد، در پنجره Who will use this computer شما مي توانيد نام پنج كاربري كه از سيستم استفاده مي كنند را وارد كنيد. البته وارد كردن تمامي اين فيلدها ضروري نيست و شما مي توانيد در قسمت Your Name تنها نام خود ( يا هر نام دلخواهي ) را وارد كرده و بقيه آنها را خالي رها كنيد. سپس دكمه NEXT را انتخاب كنيد.

                                    18

در مرحله آخر و براي ورود به ويندوز دكمه Finish را در پنجره Thank you انتخاب كنيد.

                

     

 

نكات مهم :

حتماً قبل از اتصال به اینترنت یك نسخه جدید از آنتی ویروس ها را بر روی سیستم خود نصب كنید و پس از اتصال به اینترنت و در فواصل كوتاه مدت آن را بروز رسانی كنید.برای جلوگیری از ورود ویروسها و برنامه های مخرب همانند كرم بلستر قبل از اتصال به اینترنت باید آخرین نسخه های Patch مربوط به ویندوز راكه در بازار وجود دارد بر روی سیستم تان نصب كنید.

          

موفق باشید


 


 


به وبلاگ خودتون خوش آمديد مطالب مورد نياز خودتون رو از منوي سمت راست قسمت دسته بندي موضوعات انتخاب كنيد و لطفا نظر بديد ممنون @در ضمن تبليغات هم پذيرفته ميشه كافيه پي ام بزاريد @


آموزش ها
ترفند ها
عيب يابي و تعمير
باسازي ويندوز و نصب ويندوز xp .8.7
راهكارهاي براي كامپيوتر شما
امنيتي و هك
مطالب مفيد و جالب
اينترنت
مطالبي در مورد سخت افزار
آموزش بعضي از نرم افزار ها

 

محمدرضا
امین

 


تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان كامپيوتر برتر و آدرس mouse.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





❤ ❤ آموزش هک ❤ ❤
وبلاگ سميرا
رنك پارس
ویزای شینگن
افزایش بازدید
تبادل لينك
هاست رايگان
خريد ميكرو تاچ
بازي آنلاين
تبادل لينك
تبادل لينك
سامانه پیام کوتاه
درج آگهی|تبلیغات رایگان
سايت تبادل لينك
سيستم تبادل لينك
خريد شارژ
سفارش عينك آفتابي
به روز ترين ها
فروش عینک ویفری
هر چي بخواي
وبلاگ موضوع آزاد
عينك آفتابي
واضح
ياهو
گوگل
ردیاب جی پی اس ماشین
ارم زوتی z300
جلو پنجره زوتی

 

 

ساخت و ویرایش زیرنویس با Notepad
نحوه‌ی مشاهده‌ی اطلاعات BIOS از طریق رجیستری ویندوز
آموزش امنيت ويندوز عامل 7
ابزارهای مفید سیستمی مخفی در ویندوز
آموزش ساخت ويروس
دانلود نرم افزار قفل گذاری بر روی وب کم CamBlocker 1.1.0.2
تبدیل فایلهای صوتی به Mp3 در مدیا پلیر ویندوز
فعال کردن حالت Safe Mode در «ویندوز 8»
ادغام فایل‌های تکه تکه شده به وسیله Command Prompt ویندوز
فعال کردن Windows Media Center در ویندوز 8
5 روش برای جابجایی بین نرم‌افزارهای در حال اجرا در نوار Switch List «ویندوز 8»
آموزش پارتیشن بندی در ویندوز بدون نیاز به نصب برنامه اضافه
پارسی کردن اعداد و صفحه کلید در ویندوز 7
نکته‌ی مفید و پر کاربرد برای کار کردن با CMD
میانبری برای دیدن همه برنامه ها-ويندوز 8
ترفند تغيير ساعت از طريق cmd
پسورد قوی برای کامپیوتر
سیستم شما چه مدت روشن بوده است؟
روشن کردن کامپيوتر در زمان دلخواه
تغيير پسورد Xp بدون دانستن پسورد قبلی
قرار دادن عکس در پس زمینه پوشه های ویندوز ۷
راهنمای کاربردی به روز رسانی کامپیوتر
ترفند کپی متن پیامهای خطای ویندوز
رمز گذاري بر روي فايل ورود
جلوگیری از اجرای برنامه هاهنگام راه اندازی ویندوز
از کامپیوتر و ویندوز بیشتر بدانید
ریز نكته های كار با كامپیوتر
کدهای ریجستری کامپیوتر
سخت افزار
طريقه نگهداری سخت افزار
مادربرد کامپیوتر
اینم برای تنوع
نسل بعدی تکنولژی: سیستم های کامپیوتری که بتوان آنها را پوشید!
ترفند جالب رجیستری کردن برنامه ها بدون نیاز به سریال نامبر و پرداخت هزینه
نحوه دسترسی و آموزش “BIOS Setup” کامپیوتر
ضبط و مشاهده همراه با صدا در گیرنده دیجیتال مخصوص کامپیوتر
آموزش و ترفند
4 ترفند کوچک در Yahoo Mail
چهار نکته برای چت کردن با امنیت بالا
اصطلاحات شبکه های کامپیوتری
ترفند کپی متن پیامهای خطای ویندوز
از کامپيوتر و ويندوز بيشتر بدانید ( آموزش )
آشنایی كامل با خطای سخت افزاری سیستم از طریق بوق آن
معرفی كامل تمام قطعات سخت افزاری کامپیوتر و اسمبل کردن سیستم
وقتی لپتاپ خیس می‏شود
تکنیکهای تمیز کردن کامپیوتر
ترفندی برای ذخیره نشدن اطلاعات شما توسط گوگل
ترفندی برای اینکه رمز شما در ویندوز 8 دیده نشود
نحوه ی نصب و غیر فعال کردن برنامه Deep Freeze
15 میانبر مفید برای افزایش کارایی در ویندوز

 

 

RSS 2.0

فال حافظ

قالب های نازترین

جوک و اس ام اس

جدید ترین سایت عکس

زیباترین سایت ایرانی

نازترین عکسهای ایرانی

بهترین سرویس وبلاگ دهی



نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 7
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 79
بازدید ماه : 150
بازدید کل : 20181
تعداد مطالب : 183
تعداد نظرات : 64
تعداد آنلاین : 2


Alternative content


سلام دوست گلم خوش آمدي به وبلاگ خودت لطفا نظر يادت نره و اين وبلاگ رو به دوستانت معرفي كن با تشكر مديريت دریافت کد حرکت متن Online User